Comprén i resol problemes - page 22

6
3
Llig els enunciats següents i indica, en cada cas, quines dades no són necessàries per a resoldre cada
problema.
}
En un institut hi ha 920 alumnes. La setmana passada,
2
5
del total dels alumnes se’n van anar d’excursió.
Repartits en 6 autobusos de 65 places cadascun, les tres quartes parts d’aquests alumnes se’n van anar
a la serra i, de la resta, la meitat va passar el dia a la platja i l’altra meitat, en un museu. Quants alumnes
s’havien apuntat a l’excursió a la serra?
Les dades no necessàries són:
}
La tercera part dels alumnes d’una autoescola té
menys de 23 anys i, d’aquests,
2
9
han suspés l’examen
teòric. Si 56 alumnes menors de 23 anys han aprovat
l’examen, quants alumnes menors de 23 anys hi ha
a l’autoescola?
Les dades no necessàries són:
}
Sílvia ha invertit 35000 € en un nou negoci, repartits en diversos conceptes:
1
28
per al lloguer d’un
local,
1
7
per a l’equipament,
3
28
per a despeses administratives,
3
140
per a despeses de subministrament
de llum i aigua, telèfon..., i la resta per a l’adquisició dels articles que comercialitzarà. Quants diners s’ha
gastat en cadascun d’aquests conceptes?
Les dades no necessàries són:
}
La suma d’un nombre i el seu doble és igual a 15, mentre que la suma d’aquest mateix nombre i el seu
quadrat és igual a 30. De quin nombre es tracta?
Les dades no necessàries són:
}
El producte d’un nombre positiu i el seu consecutiu és igual a 650. A més, els dos nombres tenen
2 desenes. Quins nombres són?
Les dades no necessàries són:
El nombre d’autobusos i les places que tenen. Tampoc és necessari saber on van anar els alumnes que no van
estar a la serra, ni com es van repartir entre la platja i el museu, perquè aquestes dades no s’utilitzen per
a contestar la pregunta.
El fet que els alumnes menors de 23 anys representen la
tercera part del total d’alumnes de l’autoescola, ja que el
total d’alumnes no és necessari per a contestar la pregunta.
Totes les dades són necessàries per a respondre a la pregunta plantejada, perquè les úniques dades
aportades són el capital invertit i la part d’aquest que es destina als conceptes pels quals es pregunta.
La relació que hi ha entre el nombre i el seu quadrat perquè, sabent que el nombre i el seu doble sumen 15, ja
podem plantejar una equació amb una única incògnita la solució de la qual siga el nombre buscat.
La dada que fa al·lusió al fet que els dos nombres tenen 2 desenes, perquè en resoldre l’equació de segon
grau, només hi ha una solució positiva que resol el problema.
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 23,24,25,26,27,28,29,30,31,...32
Powered by FlippingBook